YouTube Shorts oficjalnie debiutuje w Polsce

Krótkie filmiki nagrywane telefonem w trybie portretowym biją wszelkie rekordy popularności. Wszystko za sprawą serwisu TikTok, który to pozwolił młodym użytkownikom internetu na szybkie tworzenie i udostępnianie chwytliwych materiałów wideo na smartfonach.
Firma Google postanowiła wykorzystać ten trend i od ponad 10 miesięcy pracowała nad konkurencyjnym rozwiązaniem. Mowa tutaj o YouTube Shorts, czyli „nowej” usłudze wideo, która umożliwia twórcom nawiązywanie więzi z widzami za pomocą krótkich formatów wideo w ramach platformy YouTube.
Od dzisiaj krótkie filmy nagrane w pionie można oglądać w specjalnie wydzielonej sekcji na YouTube. Co prawda gdzieniegdzie tego rodzaju produkcje były widoczne już od dawna, ale dopiero w dniu dzisiejszym użytkownicy na całym świecie uzyskali dostęp do narzędzi, ułatwiających tworzenie krótkich klipów z poziomu samej aplikacji. Od teraz twórcy mogą rejestrować nagrania nie przekraczające 60 sekund i wzbogacać je o teksty, ścieżki dźwiękowe a także inne klipy pochodzące z galerii telefonu. Aktualnie aplikacja posiada takie funkcje, jak:
- Dodawanie dźwięków i utworów muzycznych od znanych wytwórni (Sony, Universal, czy Warner Music);
- Umieszczanie napisów na osi czasu;
- Kontrolowanie prędkości nagrań;
- Nakładanie podstawowych filtrów w celu korekcji barw.
Usługa Shorts umożliwia nie tylko proste tworzenie klipów i filmów promocyjnych, ale również szybkie odnajdywanie interesujących „krótkich formatów” oraz wygodne oglądanie nagrań wideo w nowym odtwarzaczu. Google w swoim oficjalnym komunikacje zaznacza, że YouTube Shorts znajduje się jeszcze w fazie beta testów i zapewnia, że w przyszłości aplikacja zostanie uzupełniona o kolejne możliwości oraz filtry. Warto podkreślić, że Shorts to zupełnie nowy sposób konsumowania oraz tworzenia treści na YouTube, dlatego firma zamierza ściśle współpracować z twórcami i bezpośrednio nagradzać ich kreatywność.
Usługa powinna być dostępna dla wszystkich użytkowników w Polsce do 14 lipca.