Jak zbudować markę za pomocą filmów promocyjnych?

W dobie rosnącej popularności materiałów wideo, filmy promocyjne coraz częściej wykorzystywane są przez reklamodawców, ze względu na swój zasięg i skuteczność. Niemniej jednak nawet tak popularne medium, nie stanowi gwarancji, że nasza marka odniesie sukces na rynku. Dotarcie do świadomości współczesnego widza to niełatwe zadanie. Treści reklamowe towarzyszą ludziom dosłownie wszędzie. Konsumenci są wręcz bombardowani różnego rodzaju reklamami, dlatego stają się coraz bardziej wybredni. Jak zatem wyróżnić swoją markę na tle tego całego informacyjnego szumu?
Zadbaj o identyfikację wizualną
Identyfikacja wizualna to swego rodzaju zestaw narzędzi, który decyduje o charakterze i tożsamości marki. W skład identyfikacji wizualnej wchodzą symbole oraz elementy pozwalające na opracowanie spójnego i czytelnego wizerunku marki na rynku. Kreatywna i wyrazista identyfikacja pozwoli nam lepiej wyróżnić się na tle konkurencji i odpowiednio wypozycjonować naszą markę.
System identyfikacji wizualnej zapisywany jest w postaci tzw. księgi identyfikacji, która zawiera opis poszczególnych elementów, wchodzących w skład systemu oraz wszystkie wytyczne odnośnie wykorzystania ich w praktyce, np.:
- logo oraz wskazówki na temat jego konstrukcji,
- kolory określone w różnych formach zapisu,
- wiodący krój czcionki,
- szablony dla materiałów reklamowych,
- przykłady prawidłowego i nieprawidłowego użycia symboli firmowych.
To, w jaki sposób klienci będą postrzegać naszą markę w dużej mierze zależy właśnie od identyfikacji wizualnej. Każdy film promocyjny bądź też inny materiał reklamowy powinien być spójny z przyjętą konwencją, czyli instrukcjami zawartymi w naszej księdze identyfikacji.
Opracuj plan działania
Budowanie marki to zazwyczaj dość żmudny proces, który wymaga zaangażowania wielu zasobów a przede wszystkim czasu i tutaj pojawia się poważny problem. Wiele osób bardzo szybko się zniechęca, gdy efekty kampanii nie są widoczne natychmiast. A tymczasem większość konsumentów musi najpierw przyzwyczaić się do naszej marki, zanim obdarzy nas zaufaniem a w konsekwencji sięgnie do portfela. Dlatego przed przystąpieniem do jakichkolwiek działań marketingowych, w pierwszej kolejności powinniśmy opracować długoterminowy plan działania a następnie twardo się go trzymać. Na tym etapie należy również zdefiniować grupę odbiorców, do których chcemy dotrzeć z naszą marką, co z kolei pozwoli nam określić, gdzie i kiedy w ogóle warto opublikować nasze filmy promocyjne.
Opowiedz ciekawą historię
Gdy mamy już gotową identyfikację wizualną oraz opracowany plan działania, najwyższy czas na przygotowanie właściwej kampanii. Typowe filmy promocyjne skupiają się zwykle na przekazywaniu suchych faktów, co wbrew pozorom wcale nie sprzyja budowaniu marki. Informacja bez szerszego kontekstu bardzo szybko znika ze świadomości konsumentów, dlatego warto zaprezentować ją w formie opowieści, która lepiej zapada w pamięć. Zabieg ten nazywamy storytellingiem.
Storytelling to prosty sposób na przekazanie kluczowych informacji odnośnie naszej marki za pomocą historii, które nie tylko wspomagają zapamiętywanie, ale również sprzyjają tworzeniu trwałych relacji z klientem. Możemy tutaj posłużyć się sprawdzonym schematem, jak np. zaprezentowanie podróży bohatera zmagającego się z konfliktem, którego rozwiązaniem jest właśnie nasz produkt czy usługa.
Jeżeli potrzebujesz pomocy na którymkolwiek z powyższych etapów, śmiało zgłoś się do naszego studia. Zajmujemy się przede wszystkim realizowaniem filmów promocyjnych i reklamowych, ale mamy również doświadczenie w opracowywaniu kompleksowych kampanii marketingowych.